TRAJANJE: 47:22
01. Sampo 06. My Sun
02. Silver Bride 07. Highest Star
03. From The Heaven Of My Heart 08. Skyforger
04. Sky Is Mine 09. Course Of Fate
05. Majestic Beast 10. From Earth I Rose

Kada su Amorphis 2006. godine izdali ''Eclipse'', ponovljeni sa vokalom Tomijem Joutsenom, nitko nije očekivao da će album izazvat takav odjek, a da ta ploča nije bila samo tek puka slučajnost , potvrđuje i genijalan prateći album ''Silent Waters'', ta sada novi dragulj iz te trilogije – ''Skyforger''. Neki novi Amorphis je nastao u toj eri, preporođeni Amorphis koji je danas jako blizu samog vrha metal scene, i to u velikom postotku zahvaljujući odličnim vokalnim sposobnostima Tomija Joutsena koji je izdigao bend i nametnuo svoju vlastitu energičnu pojavu, u onom smislu u kojem svaki dobar vokal to treba napraviti.

Stil započet na ''Eclipse'' se nastavlja i ovdje, ne gubeći ni sekunde na slušljivosti, dapače, uspješno se razvija u prirodnom tijeku, stavljajući u prvi plan prepoznatljive gitarističke melodije i dinamične, te zarazne ''heavy'' aranžmane koji su u drugi plan potisnuli sada već suptilni folkerski prizvuk - još uvijek mjestimično prisutan, najčešće u obliku akustičnih melodija.

''Skyforger'' ima sve adute koji će oduševiti fanove; duboko zarazni dijelovi pjesama, primamljive melodije i sve to popraćeno snažnim, no i melankoličnim Joutsenovim vokalom, ovisno o tome što tok pjesme u tom trenutku zahtijeva od njega. Kao vrhunac Joutesnovog pjevanja istaknuo bi istoimenu stvar ''Skyforger'' gdje se u najboljoj maniri izmjenjuju nježniji tonovi sa snažnim urlajućim pjevanjem i time stvara vizualni identitet pjesme u kojem si možete jasno predočiti o čemu se govori. Taj čovjek jednostavno OSJETI pjesmu, što se iz svake pore njegovog glasa pretače na slušatelja, a upravo ga to ga i čini jednim od vodećih vokala današnje metal scene.

U skladu sa tematikom albuma, Amorphis su iskovali vještinu istančanog i šarenog songwritinga, držeći visoki intenzitet za vrijeme cijele pjesme i onda na kraju dodajući još snažniji i energičniji momentum podižu cjelokupni dojam, što nepobitno ostavlja snažan utisak kada pjesma završi. Izmjena atmosferičnih i težih dijelova je upravo ono što čini ovaj album - a i sam bend -tako dobrim. Ta savršena mjera kolosalnih melodija, energije i melankolije, pjevnog pop senzibiliteta i zadržane čvrste metalne vibre.

Prvi single za koji je snimljen spot je ''Silver Bride'', jedna od najsnažnijih stvari koja za album ima isti značaj ako što su to imali i ''House Of Sleep'', te ''Silent Waters''. Nakon nje će vam se odmah u uho zavući ''Sky Is Mine'', ''From The Heaven Of My Heart'', ''Skyforger'' i ''Highest Star'', laganica kod koje isprva teško možete očekivati transformaciju sa poletnom i energičnom završnicom, no zato je to Amorphis. Za ljubitelje pjesama iz Elegy faze, tu je ''Majestic Beast'' sa izraženom folk melodijom i jedina stvar u kojoj prevladava Joutsenov growl vokal.

''Skyforger'' pri slušanju stvara takav efekt da ne možete a da ne poželite saznati i o čemu govori album u tekstualnom smislu. Tematika je i ovaj put ''posuđena'' iz finskog nacionalnog epa – Kalevale, a radi se o Seppou Ilmarinenu koji je kroz svoju ulogu kovača iskovao nebo. Kao što možete zaključiti i bez moje pomoći, otuda naziv albuma. Seppo Ilmarinen je, osim što je besmrtan i sposoban iskovati što god poželi, stvorio i magičan artifekt Sampo koji se spominje i na albumu. Da ne duljim, tko želi saznati više – uvijek ima internet, knjige i ostali bogat izvor informacija digitalnog doba.

Ovo je album koji bi trebao obilježiti nadolazeću godinu, što se tiče metal izdanja, a Amorphis bome neće imati lak posao jer 2009. godina naprosto vrvi potencijalno dobrim albumima. Kako god bilo, ovaj bend je na ''Skyforgeru'' postigao ono što su za mene napravili i na protekla dva albuma – učinili sa ga takvim da ga poželite slušati opet i opet i opet…

Ocjena: 10/10
by Stark < stark@cmar-net.org >, lipanj 2009.