TRAJANJE: 26:08

01. Mene Više Nema  02. Sebe Vidim Samo U raju
03. Zapad  04. Nebitna
05. Reci Da Ostaješ  06. Misli Lake, A Riječi Teške
07. Kao Da Si Tu 08. Moja Jutra
09. Čiča  10. Stare Stvari

Dočekati novi album Gužve automatski znači i da nam je najmanje 5 godina više u guzici što priznajmo nikome ne ide u korist. Sa druge strane, lijepo se po treći put razveseliti novom materijalu i nakon tog silnog gužvanja na semaforu vidjeti konačni rezultat.

Danas Gužva u 16-ercu broji već preko 20 godina svoje karijere, diskografski prevedeno ipak tek 3 studijska izdanja, ali su zato koncertno prilično aktivni što je njihova i najjača karika. Zanimljiva je i činjenica da je na svakom izdanju potpisan drugi label, tako je nakon Croatije Records i Dirty Olda, bend predan u dobre ruke mladih snaga Geenger Recordsa, koji svakim danom rastu u sve značajnijeg nezavisnog izdavača na našim prostorima.

Pored toga što svira "obični" punk rock, svima znana i draga Gužva njeguje prilično prepoznatljiv zvuk, što zbog simpatičnih gitarskih minijatura što osebujnog (ne)tipičnog vokala. Uvijek su mi nekako patili produkcijski, ali opet to ih je i definiralo i upravo me k njima privlačilo. Poznato je da je ekipa iz Osijeka "škrta" na novim pjesmama, pa ovo treba čuvati ko blago.

Kao najavni single je dosta prije samog albuma bila lasnirana pjesma "Mene Više Nema", kojeg ubrzo prati i videospot i biva više nego dobro prihvaćena kako od publike tako i od medija (!?). Odlična pjesma koja se u startu lijepi za vaše slušne organe i ne izlazi danima u kojoj se mnogi mogu i pronaći. Često se tijekom albuma susrećemo sa temama o odrastanju, nostalgičnim pogledima na stare ljepše dane, snalaženje u današnjem vremenu i sl., što je logično s obzirom na općenito stanje u zemlji posljednjih godina i masovnu apatiju kojom smo okruženi.

Možda i najbolja pjesma na albumu je poletna "Misli Lake Riječi Teške", koja bi u vrijeme ploče (kad smo već nostalgični) imala počasno mjesto poglavara B strane što mi je i dodatni turn on. ("Opraštam sve/Bježim od svih/Ponekad zarežim/Uglavnom sam tih/A onda kad psujem/Samom sebi u bradu/Jebem predsjednika, državu, sistem i vladu/Kad mi se ukaže prilika/ Da pasem u hladu/Hrvatski ovčar me vrati stadu"). Ostali favoriti su svakako "Zapad", "Sebe Vidim Samo U Raju", "Reci Da Ostajes", "Kao Da Si Tu'', "Stare Stvari"

Neka moja vizija tipičnog albuma je 12 pjesama, pa je postojalo lagano razočaranje prilikom spoznaje da CD sadrži samo njih 10 što je za punk album prilično malo s obzirom na njihovo trajanje. Ako im je fora u tome da ga se svaki put posluša po 2 puta, onda svaka čast na potezu. Ovaj album je jednako bio potreban i fanovima i samom bendu. Kad se na koncertima pomiješaju sa starim klasicima, zagarantirana je jako dobra punk rock fešta što će ih uvjeriti da su itekako još uvijek tu.

Ocjena: 8/10
by Ramone, ožujak 2012.