Senorai

GENRE: Avantgarde/Experimental/ Math/Psychodelic
GODINA: 2011
TRAJANJE: 17:38

01. Pardonian Clouds 01. Psyclick
02. Senorai 03. Vox Of Archibald

Riječki majstori psihodeličnih glazbenih tonova i razjebavanja mentalne staloženosti kroče hrabro dalje stazom eksperimentalnog ludila, stazom koja je u nas poprilično neutabana, usudio bih se reći. Nakon dugosvirajućeg izdanja iz 2008. godine – ''Sonic Gastronomy Volume 1'', Hesus Attor nastavljaju u revijalnom tonu, no ipak se osjeti više-nego-primjetan tračak glazbene zrelosti i podizanja tog specifičnog kolaža na neki pristupačniji nivo.

Od 4 stvari na ovom EP-u, barem pola materijala je u nekom ''pripitomljenijem'' štihu, prošaranom smislenim strukturama u kojima nije nabacano toliko kakofoničnih elemenata i zvukovlja na koje smo inače navikli kod njih. Dok je 50% materijala upravo u tom štihu. Može se reći da su momci uspjeli uzeti taj svoj zvuk inspiriran raznim (i mnogim!) glazbenim žanrovima, te stvoriti od njega emulziju opičenosti i nepredvidljivosti na koju ste navikli kod Hesusa, te iskaza lucidnosti na koji pak niste navikli.

''Pardonian Clouds'' je izvrsna atmosferično-instrumentalna stvar smirenog ugođaja, dok je naslovna ''Senorai'' potpuno hinpotička, pod utjecajem Dalekog istoka, čemu svakako pridonose i prikladni napjevi. Usudio bih se reći da je ovo najbolja, najkompletnija i najslojevitija stvar koju sam do sada čuo od ovog benda. ''Psyclick'' i ''Vox of Archibald'' su mješavine svega i svačega; od malo težih groovy, pa i funky dijelova, psihodeličnih melodija i ritmova - do math-metal struktura i neizbježnih ritualnih napjeva i nesuvislog cvrkutanja. Što se vokala tiče, za one koji nisu upoznati sa opusom ovog bendom, ajmo reć da se radi o paleti raznih vriskova, smjehova, napjeva, glasanja, deranja i svakojakih čudnih zvukova. Tako da nema razloga za brigu - još uvijek zvuče ko razigrana skupina poludjelih gnomova potpomognuta raznim drogama.

Kao što rekoh, osim glazbenog kaosa i genijalštine koju možemo usporediti sa npr. Mr Bungle i sličnim bendovima, Senorai je i plod istančanog osjećaja za atmosferu kakvu nismo čuli na starijem materijalu. Teško je zapravo reći za Hesuse da je nešto ''netipično'' za njih, budući da se nikad ne zna što očekivati, pa to samo po sebi pobija sve zakone kazualnosti. Njihova glazba je plod slučajnog i momentalnog ludila, više rezultat razvoja osjećaja i pračenja kaotičnog toka svijesti, nego nekakvog razrađenog koncepta, sa pravilima i mozganjem oko slaganja aranžmana. Hesus Attor si ne postavljaju nikakve granice, njihova jedina mana je što ih je teško dokučiti, što pak uopće nije njihova mana, već više u perspektivi onog tko ih sluša. Jednom kad upadnete u takav film u kojem vam ovo savršeno sjeda, nema se smisla opirati, opustite se i uživajte.

Senorai je u svojoj srži sve ono što Hesus Attor zapravo jesu – neokučivo konfuzan, glazbeno nebulozan i čudan na najzanimljiviji mogući način, no u glazbenom smislu bogatiji te za jedan korak ispred ''Sonic Gastronomya'', premda se radi samo o 4 stvari. Ovaj bend ljudi ionako ili vole ili ne (odnosno nemaju trigger za takav zvuk), tako da je svaka filozofija suvišna, ostaje samo pričekati novi album i vidjeti na što će ličiti.

Ocjena: 7,5/10
by Stark < ivanbujevic@gmail.com >, travanj 2011