03. Media Brainwash 04. Shadowed (population under control)
05. Human? 06. Sorrow
07. The God Delusion 08. Blood Boiling Point
09. Divine Parasite (deo favente) 10. Disappearing Believers
11. The Vatican Method 12. My Friends, My Enemies
13. Instinct Over Intellect

Zagrebački metal bend Mass Hypnosis je od svog osnivanja pred tri godine prošao kroz par reinkarnacijskih stadija -  što kroz par izmjena postave, što kroz promjenu imena, da bi se danas predstavili publici u ovakvom renoviranom izdanju, odlučni da postignu nešto, što se i vidi po načinu prezentacije svoje glazbe kroz ovaj album. Osobe koje drže okosnicu ovog benda su već stekle dosta glazbenog iskustva po raznim poznatim domaćim metal bendovima i već su dugo involvirani u tu scenu, pa stoga ne čudi razina profesionalizma potrebna da bi bend ''bio čemu''.

''Disin4mation'' je u suštini jedan prilično adrenalinski nabijen album, čija glavna odrednica leži između nešto melodičnije inačice death metala i današnjeg metalcore-a (koji je uvelike inspiriran tim istim melodičnim death metal bendovima, pa se to nekako sve vrti u krug). Mass Hypnosis uzimaju ono najbolje iz tih pravaca, pa se tu može naći dosta agresivnih i odrješitih riffova, bez pretjeranog melodičnog prizvuka, ali taman da gitare ne zvuče suhoparno, pa zvjerski ubitačnog rada na bubnjevima sa puno upotrebe duple bass pedale i odličnih prijelaza. Ono što meni osobno ne paše je previše breakdownova po pjesmama, ali ako ste ljubitelji istih onda neće biti problema jer ih se da naći zbilja masnih. Sveprisutni mosherski ultra-brzi ritam je glavni adut ovog albuma, a toga po svim pjesmama ima i više nego dovoljno. Kao najreprezentativniji primjer dobrih žestokih metal stvari moram spomenuti Disappearing Believers i Blood Boiling Point, koje instantno dižu razinu adrenalina u tijelu i doslovno tjeraju krv da prokuha.

Poseban high-light albuma je vokal Lea Bolješića koji ovdje zvuči bolje i svježe nego ikad. Vriskovi koji graniče sa divljim režanjem na trenutak zvuče kao da dolaze iz same dubine pakla, a pokoji growl nalazi svoje mjesto u dobro tempiranim trenucima. Isto tako, unešena je potrebna doza blage hitoidnosti u obliku Leovog pjevušenja na stvarima Sorrow i Shadowed, te je za ovu potonju i snimljen spot koji se također ugnijezdio na cd-u. U svakom slučaju, dobar izbor za privući malo šire mase metalaca, željne kvalitetnih aranžmana u pjesmama. Shadowed je upravo onakav tip stvari koje prolazi kod promoviranja svojeg benda kod svjetski poznatih diskografskih kuća, a ulazi u uho iz prve. Zanimljivo je i spomenuti da back vokale odrađuje bubnjar Matija Novak, što je posebno čujno na spomenutoj Sorrow.

Nadalje, moram reći da je ''Disin4mation'' vjerovatno vizualno najljepše napravljen cd nekog domaćeg benda kojeg sam imao priliku držati u rukama. Od fenomenalnog covera sa ''Jesus-roach'' dizajnom, do minimalističke funkcionalnosti layouta i općenito finog osjećaja kojeg digipack izdanje ostavlja pod prstima. U svakom slučaju, dosta su se potrudili oko cijelog prezentacijskog dijela i vizualnog imidža i u ovom slučaju glazba vjerno slijedi idejni koncept po kojemu se ovi momci (i cura) ističu od ostatka domaće metal scene. Glavni fokus Mass Hypnosisa bi se mogao svesti na njihovu ''antireligion – antiwar – antigovernment'' krilaticu. Kroz cijeli album se provlači simbolika illuminata i isticanje sve onoga što je negativno u današnjem društvu, od načina na koji svjetski centri moći kroz New World Order sintagmu kontroliraju svijet, do načina na koji religijski i masmedijski sadržaj ispire mozgove običnog čovjeka i time ga pretvara u poslušnog konzumenta i zombija.

Dakle, ovdje imamo jedan nedvosmislen pristup konceptu koji se provlači kroz tematiku lyricsa i općenito dizajn. Istina je da to nije ništa novo, niti su Mass Hypnosis prvi metal bend koji se definiraju kroz antireligijsku i antipolitičku spiku, ali to čini stvari puno zanimljivijim i značajnijim. Istina je da zapravo imamo prvi pravi konceptualni album nekog hrvatskog metal benda i to je ono što je bitno. Vješto su uzeli sve ono što je u opticaju današnjih alternativnih izvora informacija i sve što na neki način ''diže glas'' protiv centara autoriteta i sastavili od toga ''zeitgeistovski'' kolaž koji na kraju tvori upotpunjenu sliku albuma. Pa tako ovdje imamo sampleove iz Zeitgeista, pa zloglasnog dokumentarca o vjerskom fanatizmu – ''Jesus Camp'', isječke iz stand-up nastupa legendarnog George Carlina, Maxwellow ''Matrix Of Power'', citat Richarda Dawkinsa, te prikladan monolog Mr. Smitha iz prvog Matrixa, itd.

Isječci iz svega ovoga zauzimaju u nekom obliku svoje mjesto na albumu, bilo da se radi o uvodu u pjesmu ili pojedinačnim intermezzo stvarima. Posebno je simpatičan Carlinov ''religion is bullshit'' dio koji je ubačen na početak The God Delusion, uz atmosferične zvukove u pozadini, što sve skupa podsjeća na način koji su Tool semplirali poznati ''drugs speach'' Billa Hicksa u svojoj stvari Third Eye. Na istu foru je Carlin postao svojevrsna muza Mass Hypnosisa, time više što su ovaj album posvetili tom genijalnom komičaru koji je preminuo prije dvije godine. Neki bi rekli da je album prenatrpan tim intermezzo numerama, pogotovo jer kad se sve zbroji, od 13 stvari na albumu, ostaje ih 8 čisto glazbenih. Možete gledati na to kao na ''popunjavanje prostora'', no činjenica je da time album dobiva određeni tematski karakter i ikonografski šarm i kao što sam već istaknuo, čine ga dosljednim svom konceptu, te u najmanju ruku razbija monotoniju.

Vratimo se na glazbeni dio. Produkcija je jako dobro izvedena; svaki snare, svaki riff i svaka vokalna dionica se dobro čuje, semplovi su odlično smješteni, no ima jedna stvar koja me dosta zasmetala. Prvi put kad sam čuo album, zvuk bubnjeva mi je bio užasno čudan. Način na koji su bubnjevi producirani nekima možda neće sjesti, fali tu prirodnog zvuka bubnjeva, a kick zna izazvat osjećaj poput šiljenja nečeg oštrog u glavu, dok se ne navikneš na  takav zvuk. Nisam mislio da ću ikad ovo reći za ijedan bend, ali Mass Hypnosis mi bolje zvuče uživo nego na cd-u. No, ako slušate album na zbilja kvalitetnom razglasu, zaboravit ćete na takav sound bubnjeva i uživat ćete u bogatoj paleti zvukovlja.

''Disin4mation'' je album koji podiže hrvatski metal na jednu novu razinu. Dečki (i opet, ne smijem zaboraviti na ljepši spol) su uspjeli napraviti jedan kvalitetan proizvod koji na svim razinama jako dobro funkcionira i zvuči kao što bi trebao zvučati metal u 2010. godini. Dakle, metal bend sa modernom produkcijom, modernim zvukom i aktualnim pristupom, no s druge strane bend koji nastavlja stopama pravog energičnog i žestokog metal zvuka koji su godinama prije utjelovili At The Gates i mnogi drugi bendovi sličnog izričaja iz kojih Mass Hypnosis jednim dijelom crpe inspiraciju. Ovaj album ima brojne predispozicije da zainteresira sve fanove metal mjuze koji još k tome dijele sklonost teorijama zavjera i prezir prema elitama moći svih oblika.

I ne zaboravite - THINK FOR YOURSELF. QUESTION AUTHORITY.

Ocjena: 8/10
by Stark < ivanbujevic@gmail.com >, travanj 2010. Album ustupljen od strane Geenger Recordsa.